Uwaga. Przeglądasz artykuł starszy niż rok – informacje w nim zawarte mogą być nieaktualne

ENEA S.A. podpisała umowę na dostawę i wdrożenie nowego systemu billingowego

Podpisana umowa jest efektem postępowania przetargowego, w którym najlepszą ofertę złożył wiodący dostawca rozwiązań IT w Polsce Infovide-Matrix. Zgodnie z umową dostawca systemu zaprojektuje, zbuduje i wdroży kompleksową platformę IT w obszarze szeroko rozumianej obsługi klientów wszystkich grup taryfowych, rozliczeń oraz zarządzania relacjami z klientami (tzw. CRM) oraz zapewni w pełnym zakresie nowoczesną infrastrukturę sprzętową.

Inwestycja ENEA S.A. w nowoczesny system billingowy oraz w narzędzia klasy CRM wynika ze strategicznych planów przebudowy procesów sprzedaży, obsługi i rozliczeń klientów oraz dalszego wzmocnienia pozycji ENEA S.A. na rynku energii. Nowe narzędzia pozwolą naszej firmie na poszerzenie oferty o nowe  produkty i usługi, sprawne rozliczenie klientów, stosowanie zaawansowanych mechanizmów ich utrzymania i pozyskiwania, oraz bardziej efektywną współpracę z obecnymi i potencjalnymi partnerami biznesowymi – podkreśla Katarzyna Mińkowska, pełniąca obowiązki Dyrektora Departamentu Handlu w ENEA S.A.

Jest to pierwszy tego typu projekt realizowany w sektorze energetycznym w Polsce i unikalny również w skali europejskiej.  Dzięki jego realizacji ENEA S.A. zdobędzie jedno z najnowocześniejszych światowych rozwiązań informatycznych wspierających podstawową działalność biznesową Spółki. Innowacje w obszarze IT, to obszar strategicznych inwestycji stanowiących jeden z kluczowych elementów budowania przewagi konkurencyjnej.

Pełne wdrożenie nowego systemu jest przewidziane na 24 miesiące od dnia podpisania umowy. Projekt będzie realizowany etapowo i zakłada stopniowe wdrażanie poszczególnych funkcjonalności systemu.

Główne elementy Informatycznego Systemu Obsługi Klientów obejmą:

  • system bilingowy oraz CRM - będące kluczowymi komponentami wdrażanego rozwiązania,
  • wewnętrzną platformę integracyjną,
  • platformę raportową,
  • platformę zarządzania relacjami z partnerami biznesowymi (PRM),
  • platformę self-service dla klientów ENEA S.A.,
  • oraz platformę Call Center.