Uwaga. Przeglądasz artykuł starszy niż rok – informacje w nim zawarte mogą być nieaktualne
Jak zyskać na odpowiedzialności? CSR w strategiach spółek giełdowych
ENEA wraz z Giełdą Papierów Wartościowych w Warszawie objęła strategiczny patronat nad publikacją poruszającą temat CSR jako ważnego elementu w strategiach spółek notowanych na warszawskim parkiecie.
Publikacja przygotowana przez CSRinfo we współpracy ze Stowarzyszeniem Emitentów Giełdowych to obszerne źródło informacji, w którym omówiono takie kwestie jak opłacalność wdrożenia strategii CSR czy najlepsze praktyki w tym obszarze. W publikacji przedstawiono 13 case studies i 88 przykładów z 23 branż.
Zagadnieniami, które obecnie zalicza się do praktyk społecznej odpowiedzialności biznesu ENEA zajmowała się na długo zanim ten termin wszedł do słownika polskiego biznesu. Spółka rozumie społeczną odpowiedzialność biznesu jako sposób zarządzania firmą uwzględniający oczekiwania jej otoczenia, pozwalający na racjonalne zarządzanie zasobami oraz na trwałe zwiększanie wartości firmy w perspektywie trwałego, zrównoważonego rozwoju. Dlatego już od kilku lat wspiera inicjatywy promujące CSR. W 2009 roku podpisała „Deklarację w sprawie zrównoważonego rozwoju branży energetycznej w Polsce", a rok później przejęto w Spółce „Strategię społecznej odpowiedzialności biznesu Grupy Kapitałowej ENEA". Od 2011 roku uczestniczy w międzynarodowej inicjatywie Global Compact.
Mając na względzie zróżnicowany i międzynarodowy charakter akcjonariatu Enea SA, jak również postanowienia Dobrych Praktyk Spółek Notowanych na GPW, Enea SA zapewnia dostępność swojej strony internetowej również w języku angielskim. W przypadku wystąpienia wątpliwości interpretacyjnych pomiędzy tekstem w języku polskim i angielskim, rozstrzygające znaczenie ma tekst sporządzony w języku polskim.