Uwaga. Przeglądasz artykuł starszy niż rok – informacje w nim zawarte mogą być nieaktualne
Stały dostęp do informacji dla akcjonariuszy
ENEA S.A. jako pierwsza polska giełdowa spółka umożliwiła swoim akcjonariuszom stały dostęp do informacji przy użyciu specjalnie stworzonej do tego celu aplikacji Relacji Inwestorskich na urządzenia iPhone oraz iPad. Darmowa aplikacja ENEA IR dostępna jest w App Store.
Aplikacja została stworzona w celu zapewnienia stałego dostępu do informacji o Spółce akcjonariuszom, inwestorom oraz mediom. ENEA S.A. – jeden z największych sprzedawców energii elektrycznej – jest pierwszą Spółką notowaną na warszawskim parkiecie, która udostępnia mobilny kanał komunikacji inwestorom. Aplikacja dostępna jest w języku polskim i angielskim. Tym samym ENEA, obok takich światowych firm jak Allianz, Nestle, czy Marks&Spancer, dołączyła do grona pionierów nowych kanałów komunikacji w relacjach inwestorskich.
- Jesteśmy nowoczesną firmą i zależy nam na jak najlepszych i najsprawniejszych kontaktach z inwestorami, dlatego zdecydowaliśmy się na kolejne ułatwienie w dostępie do informacji z naszej Spółki – mówi Maciej Owczarek, Prezes Zarządu ENEA S.A. - Wiemy, że budowa relacji z rynkiem kapitałowym to długotrwały proces, ale chcemy konsekwentnie wychodzić naprzeciw oczekiwaniom inwestorów – dodaje.
Aplikację dla Relacji Inwestorskich wykonała firma Twiglabs, która specjalizuje się w rozwiązaniach mobilnych na nowoczesne platformy, takie jak: iPhone iOS, Android, Windows Mobile, Blackberry RIM OS, itp.
Mając na względzie zróżnicowany i międzynarodowy charakter akcjonariatu Enea SA, jak również postanowienia Dobrych Praktyk Spółek Notowanych na GPW, Enea SA zapewnia dostępność swojej strony internetowej również w języku angielskim. W przypadku wystąpienia wątpliwości interpretacyjnych pomiędzy tekstem w języku polskim i angielskim, rozstrzygające znaczenie ma tekst sporządzony w języku polskim.