Uwaga. Przeglądasz artykuł starszy niż rok – informacje w nim zawarte mogą być nieaktualne
ENEA Marką Najbardziej Przyjazną Środowisku według konsumentów
W ogólnoeuropejskim badaniu European Trusted Brands 2011, przeprowadzanym przez Reader’s Digest, konsumenci docenili proekologiczne działania ENEA, przyznając jej tytuł Marki Najbardziej Przyjaznej Środowisku w kategorii Dostawca energii.
ENEA znalazła się w gronie laureatów nagrodzonych certyfikatem w kategorii ekologii, pośród takich marek jak Toyota, Orlen czy Duracell. Budowanie społeczeństwa świadomego ekologicznie jest jednym z celów, wpisanych w strategię firmy. ENEA inwestuje w odnawialne źródła energii, inicjuje lokalne i ogólnopolskie projekty edukacyjne dla odbiorców w każdym wieku, informując o możliwościach racjonalnego wykorzystywania energii elektrycznej w życiu codziennym i sposobach ochrony środowiska. Przekonuje, że warto żyć w zgodzie z naturą, a taki wybór nie oznacza rezygnacji z dotychczasowego komfortu.
Jedno z największych badań konsumenckich w Europie objęło 33 005 respondentów z szesnastu krajów, w tym po raz pierwszy z Chorwacji i Słowenii. W Polsce próba wyniosła 956 osób. Badanie realizowane było metodą kwestionariusza on-line lub ankiety pocztowej w okresie sierpień-październik 2010 roku. Ankietowani wskazywali marki godne zaufania w 20 kategoriach globalnych, wspólnych dla wszystkich krajów oraz w kategoriach lokalnych. Wyniki badań pokazały, że największym zaufaniem Polaków (84%) cieszy się marka Nestle.
Mając na względzie zróżnicowany i międzynarodowy charakter akcjonariatu Enea SA, jak również postanowienia Dobrych Praktyk Spółek Notowanych na GPW, Enea SA zapewnia dostępność swojej strony internetowej również w języku angielskim. W przypadku wystąpienia wątpliwości interpretacyjnych pomiędzy tekstem w języku polskim i angielskim, rozstrzygające znaczenie ma tekst sporządzony w języku polskim.